Jogurtowe placki z jabłkami

 Śniadanie to chyba mój ulubiony posiłek w ciągu dnia. Zwłaszcza, gdy nie muszę się nigdzie spieszyć i spokojnie mogę delektować się pysznym posiłkiem, popijając go ulubioną kawą. Latem oczywiście mrożoną, żeby jakoś przetrwać te upały. Jeśli mam ochotę na słodkie śniadanie, to zazwyczaj królują u mnie owsianki albo różnego rodzaju omlety i placuszki. Jako, że zaczyna się sezon na jabłka. babcia obdarowała mnie duużą ilością papierówek, które muszę jakoś wykorzystać. Dlatego dzisiaj zrobiłam całą masę placków jogurtowych z kawałkami jabłek. Placuszki są zrobione na mące owsianej i ryżowej. Bezglutenowcy wybierają te z przekreślonym kłosem ;) Placki najlepiej smakują polane miodem albo jogurtem i ze świeżymi sezonowymi owocami takimi jak borówki czy porzeczki. Pyszne i lekkie śniadanie do przygotowania w kilka chwil! 

A jeśli tak jak ja uwielbiacie placki na słodko to koniecznie spróbujcie także twarogowych placków z żurawiną, które w smaku przypominają sernik. 

Jogurtowe owsiano- ryżowe placki z jabłkami
Jogurtowe owsiano- ryżowe placki z jabłkami

Składniki na 1 porcję (6-7 placuszków):

1 jajko
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
ok. 4 łyżek mąki ( u mnie 2 łyżki owsianej i 2 łyżki ryżowej, 
ale na samej owsianej też wyjdą)
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki soku z pomarańczy ( ew. łyżeczka miodu, cukru albo pomiń ten składnik)
cynamon, szczypta soli
1 małe jabłko

Jajko połącz mikserem lub trzepaczką z jogurtem i sokiem z pomarańczy. Dodaj mąki wymieszane z proszkiem, solą i cynamonem i połącz z mokrymi składnikami. Masa powinna być gęsta, ale jeśli jest zbyt gęsta, możesz dolać trochę mleka lub wody. Ciasto na placki odstaw na chwilę i w tym czasie przygotuj jabłko. Umyj je (nie musisz obierać ze skórki) i drobno pokrój lub zetrzyj na tarce o grubych oczkach. Dodaj do masy i wymieszaj. 
Na patelni rozgrzej niewielką ilość tłuszczu i smaż placki do momentu aż ich powierzchnia pokryje się bąbelkami. Wtedy przekręć je na drugą stronę (delikatnie- wypieki na bazie mąk bezglutenowych są bardziej suche i mniej elastyczne niż na zwykłej mące) i smaż, aż nabiorą złotego koloru. Podawaj z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!

Jogurtowe owsiano- ryżowe placki z jabłkami
Jogurtowe owsiano- ryżowe placki z jabłkami


Komentarze

Popularne posty