Owsiany omlet z jabłkiem + czekośliwka z ciecierzycy

Omlet w słodkiej wersji to jedno z moich ulubionych śniadań. Modyfikacji i przepisów jest mnóstwo. Ja dzisiaj proponuję Wam omlet z płatkami owsianymi i startym jabłkiem. Bardzo puszysty, delikatnie słodki za sprawą jabłka i bardzo sycący. Na pyszne rozpoczęcie dnia :D U mnie podany z czekośliwką z ciecierzycy, przepis również podałam poniżej. Jeśli tak jak ja lubicie słodkie śniadania, koniecznie sprawdźcie też przepis na jeden z moich ulubionych omletów, czyli omlet bananowy

 Składniki:

  • 2 jajka
  • pół słodkiego jabłka
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 2 czubate łyżki gęstego jogurtu
  • cynamon
Płatki owsiane zalej w szklance wrzącą wodą i odstaw na kilka minut do napęcznienia. Jabłko obierz i zatrzyj na tarce o grubych oczkach. Do miski wbij jajka i roztrzep je widelcem. Dodaj jogurt i wymieszaj. Na koniec wrzuć napęczniałe płatki, jabłko i cynamon. Na patelni o małej średnicy rozgrzej niewielką ilość wybranego oleju, wlej masę i przykryj pokrywką. Smaż na niewielkim ogniu aż omlet zetnie się od spodu a następnie przekręć go na drugą stronę i dosmaż. 

Składniki na czekośliwkę:

  • 1/2 szklanki przepłukanej ciecierzycy ze słoiczka lub puszki
  • 1 łyżka kakao
  • 15 suszonych śliwek
  • łyżka miodu
Śliwki zalej wrzątkiem i odstaw na kilkanaście minut, aby zmiękły. Do miseczki wrzuć wszystkie składniki i zblenduj na gładką masę. W trakcie blendowania dodawaj wodę pozostałą po moczeniu śliwek, aby uzyskać pożądaną konsystencję masy- u mnie ok.6-7 łyżek.

Smacznego!

Komentarze

Popularne posty