Tło strukturalne do zdjęć kulinarnych- jak zrobić?

Mam dla was przepis, ale tym razem nie na jedzenie. Będzie to przepis na zrobienie tła strukturalnego do zdjęć kulinarnych- krok po kroku. Inspiracją do stworzenia tego tła, była dla mnie Justyna Świetlicka z bloga owsiana.pl. Jest to naprawdę proste a takie tło przeniesie nasze  zdjęcia na wyższy poziom! W takim razie zabieramy się do pracy ;)

Jak zrobić tło strukturalne do zdjęć jedzenia
 Potrzebujesz:

  • Płyta HDF ( o wymiarach jakie potrzebujesz)
  • Grunt
  • Gładź szpachlowa
  • Póbki farb- u mnie wystarczyły trzy
  • gąbka
  • pędzel
  • Szpachla lub cokolwiek czym rozprowadzisz gładź
  • ewentualnie papier ścierny


       


  1. Płytę HDF połóż na folii lub gazetach, żeby zabezpieczyć podłogę. Taką płytę dostaniesz w sklepach budowlanych. Wytną Ci taki rozmiar, jakiego potrzebujesz. 
  2. Na samym początku możesz zmatowić płytę papierem ściernym, aby grunt lepiej przylegał, ale nie jest to konieczne. Płytę pokryj dokładnie gruntem za pomocą pędzla. Mój trzeba było lekko rozwodnić,żeby lepiej się rozprowadzał. Pozostaw do wyschnięcia.
     
  3. Gładź szpachlową zmieszaj z wodą i rozprowadź szpachelką lub łopatką. Nie rób tego bardzo dokładnie, bo na tym etapie nadajemy pożądaną strukturę tła. Ale zwróć uwagę na to, aby gładź pokryła całą płytę. Znów pozostaw do wyschnięcia.
  4. Czas na kolor! Ja wykorzystałam 3 próbki i ledwo starczyło, więc polecam użyć 4. Wybrałam 3 odcienie: biały, szary i ciemniejszy szary wpadający w niebieski. Farbki wylej na całe tło, tak jak jest to widoczne na zdjęciu i wklepuj gąbką w płytę. Jeśli efekt nie jest zadowalający, nałóż więcej któregoś z kolorów w wybrane miejsca i znów rozprowadź przy pomocy gąbki.
  5. Tło pozostaw do całkowitego wyschnięcia. I już, gotowe! Możemy robić zdjęcia jedzenia w nowej odsłonie 😃

Komentarze

Popularne posty