Najlepszy chlebek bananowy z czekoladą

Cześć wam!
Kilka lat temu zaczęłam swoją przygodę z gotowaniem. Głowa pełna pomysłów, szukanie inspiracji, przeglądanie przepisów a w końcu samo tworzenie, ulepszanie receptur i dzielenie się z bliskimi swoim "dziełem" i oczywiście samo jedzenie- to jest to co uwielbiam. 
Kiedy odkryłam ,że sprawia mi to tak ogromną przyjemność, uspokaja ale też dodaje energii, że mogę tak bez końca to zrozumiałam, że jest to moja pasja- coś co jest nam w życiu bardzo potrzebne. Dlatego postanowiłam założyć tego bloga, aby dzielić się z Wami moimi pomysłami i może zarazić Was swoją pasją :)
A teraz nie przedłużając, dziś przychodzę do was z przepisem na pyszny, zdrowy chlebek bananowy z kawałkami czekolady. Do ciasta nie dodajemy białego cukru, jedynie trochę miodu, który można pominąć ale ja polecam dodać bo nadaje wyjątkowego smaku. Im bardziej dojrzałych bananów użyjecie, tym bardziej słodki będzie chlebek. Do środka dodajcie czekoladę jaką lubicie, gorzką albo mleczną. Jeśli lubicie banany w wypiekach, koniecznie wypróbujcie ten przepis, jest najlepszy! 

Chlebek bananowy z kawałkami czekolady

Składniki:
  • 3 banany
  • 3 jajka
  • 2/3 szklanki oleju
  • 3-4 łyżki miodu
  • 1 łyżka octu jabłkowego/soku z cytryny
  • 1 szklanka mąki owsianej*
  • 1/3 szklanki mąki gryczanej ( jeśli nie masz, zastąp pszenną)
  • 2/3 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżki budyniu/ skrobii ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • marchewka
  • 50g czekolady(ja dodałam gorzką)+ 1 pasek do dekoracji
  • szczypta soli
  • łyżeczka cynamonu
  • garść orzechów włoskich lub 2 łyżki wiórek kokosowych (opcjonalnie)
*Jeśli nie masz mąki owsianej, zrób ją sam mieląc płatki owsiane w blenderze/malakserze.

Banany rozgnieć widelcem na papkę. Marchewkę zetrzyj na tarce o drobnych oczkach.Czekoladę pokrój na drobne kawałki. Piekarnik nagrzej do temperatury 180°C.W jednej misce wymieszaj suche składniki- mąki,proszek,sodę,sól,cynamon.
W drugiej zmiksuj jajka na puszystą masę, dodaj olej i miód ,ponownie wymieszaj.
Następnie dodaj ocet lub sok z cytryny.
Do miski z mokrymi składnikami wrzuć banany i marchew i miksuj do połączenia.
Partiami dodawaj suche składniki jednocześnie miksując na niskich obrotach.
Na koniec dodaj czekoladę i orzechy i wymieszaj do połączenia.
Keksówkę wyłóż papier do pieczenia i przelej do niej ciasto. Wierzch posyp czekoladą. Piecz przez około 45 minut do 1 godziny (w zależności od piekarnika).


Smacznego!



Komentarze

Popularne posty